Ενώ ο καιρός κρυώνει, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης έχει πάρει την ανηφόρα αποτελώντας έναν ακόμη επιβαρυντικό παράγοντα στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς...
Παράλληλα κάθε χρόνο τέτοιο καιρό που ξεκινάει η προμήθεια του συγκεκριμένου τύπου πετρελαίου ακούμε περιπτώσεις εξαπάτησης των καταναλωτών που πληρώνουν πολύ ακριβότερα για τη θέρμανσή τους.
Συμβουλές από τις ενώσεις καταναλωτών για να αποφύγουμε τέτοια φαινόμενα διαβάσαμε στην ηλεκτρονική έκδοση της Ελυθεροτυπίας και σας τις μεταφέρουμε:
1.Η παραλαβή θα πρέπει να γίνεται από τουλάχιστον δύο άτομα, τα οποία να έχουν γνώση του αντικειμένου.
2.Πριν και μετά την παράδοση να γίνεται μέτρηση του ύψους του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή, με μέτρο δικό μας και να απαιτείται από τον οδηγό του βυτιοφόρου να γράψει τις δύο αυτές ενδείξεις (σε εκατοστά) στην απόδειξη που θα δώσει.
3.Να ελέγχουμε τη στάθμη του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή και να μην εμπιστευόμαστε τους εξωτερικούς μετρητές στάθμης πετρελαίου.
4.Το χρώμα του πετρελαίου να είναι ζωηρό κόκκινο και όχι θολό
5.Ένας τόνος είναι 1.200 λίτρα και όχι 1000
6.Προσοχή σε περιπτώσεις που κάποιος προτείνει το καθάρισμα της δεξαμενής θα πρέπει να γίνεται γραπτή συμφωνία για τα λίτρα που θα αφαιρεθούν και θα επιστραφούν μετά. Τέλος καλό θα είναι να γίνεται μια φορά το χρόνο συντήρηση του καυστήρα καθώς επίσης και να μειωθεί η θερμοκρασία του νερού μιας και έτσι θα υπάρχει μικρότερη κατανάλωση.
7.Απαραίτητη κρίνεται η ογκομέτρηση της δεξαμενής, για να υπολογιστεί σωστά η χωρητικότητα της. Εφόσον η δεξαμενή έχει σχήμα ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου, γίνεται πολλαπλασιασμός των διαστάσεων της (μήκος, πλάτος, ύψος) σε μέτρα. Το αποτέλεσμα είναι ο όγκος της δεξαμενής σε κυβικά μέτρα που όταν πολλαπλασιαστεί επί (Χ) 1.000 μας δίνει τη χωρητικότητα της δεξαμενής σε λίτρα.
8.Πριν ανάψουμε το καυστήρα μας θα πρέπει να τον καθαρίσουμε και να τον ρυθμίσουμε, ώστε να είναι πιο αποδοτικός και λιγότερο ρυπογόνος.
9.Ο διαχειριστής της πολυκατοικίας θα πρέπει να γράψει το ύψος της δεξαμενής πριν και μετά την παράδοση στην απόδειξη παραλαβής.
10.Η μάνικα του βυτιοφόρου πρέπει να είναι εντελώς άδεια, τόσο προτού όσο και μετά την παράδοση του πετρελαίου.
11.Τέλος, εάν και εφόσον τηρήσουμε τα παραπάνω και νομίζουμε ότι κάτι δεν πάει καλά, έχουμε δικαίωμα αμφισβήτησης και μπορούμε να γράψουμε πάνω στην απόδειξη παραλαβής τις λέξεις «ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ» και να ζητήσουμε την παρέμβαση οργάνωσης καταναλωτών, ή του υπουργείου Ανάπτυξης ή της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.
Παράλληλα κάθε χρόνο τέτοιο καιρό που ξεκινάει η προμήθεια του συγκεκριμένου τύπου πετρελαίου ακούμε περιπτώσεις εξαπάτησης των καταναλωτών που πληρώνουν πολύ ακριβότερα για τη θέρμανσή τους.
Συμβουλές από τις ενώσεις καταναλωτών για να αποφύγουμε τέτοια φαινόμενα διαβάσαμε στην ηλεκτρονική έκδοση της Ελυθεροτυπίας και σας τις μεταφέρουμε:
1.Η παραλαβή θα πρέπει να γίνεται από τουλάχιστον δύο άτομα, τα οποία να έχουν γνώση του αντικειμένου.
2.Πριν και μετά την παράδοση να γίνεται μέτρηση του ύψους του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή, με μέτρο δικό μας και να απαιτείται από τον οδηγό του βυτιοφόρου να γράψει τις δύο αυτές ενδείξεις (σε εκατοστά) στην απόδειξη που θα δώσει.
3.Να ελέγχουμε τη στάθμη του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή και να μην εμπιστευόμαστε τους εξωτερικούς μετρητές στάθμης πετρελαίου.
4.Το χρώμα του πετρελαίου να είναι ζωηρό κόκκινο και όχι θολό
5.Ένας τόνος είναι 1.200 λίτρα και όχι 1000
6.Προσοχή σε περιπτώσεις που κάποιος προτείνει το καθάρισμα της δεξαμενής θα πρέπει να γίνεται γραπτή συμφωνία για τα λίτρα που θα αφαιρεθούν και θα επιστραφούν μετά. Τέλος καλό θα είναι να γίνεται μια φορά το χρόνο συντήρηση του καυστήρα καθώς επίσης και να μειωθεί η θερμοκρασία του νερού μιας και έτσι θα υπάρχει μικρότερη κατανάλωση.
7.Απαραίτητη κρίνεται η ογκομέτρηση της δεξαμενής, για να υπολογιστεί σωστά η χωρητικότητα της. Εφόσον η δεξαμενή έχει σχήμα ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου, γίνεται πολλαπλασιασμός των διαστάσεων της (μήκος, πλάτος, ύψος) σε μέτρα. Το αποτέλεσμα είναι ο όγκος της δεξαμενής σε κυβικά μέτρα που όταν πολλαπλασιαστεί επί (Χ) 1.000 μας δίνει τη χωρητικότητα της δεξαμενής σε λίτρα.
8.Πριν ανάψουμε το καυστήρα μας θα πρέπει να τον καθαρίσουμε και να τον ρυθμίσουμε, ώστε να είναι πιο αποδοτικός και λιγότερο ρυπογόνος.
9.Ο διαχειριστής της πολυκατοικίας θα πρέπει να γράψει το ύψος της δεξαμενής πριν και μετά την παράδοση στην απόδειξη παραλαβής.
10.Η μάνικα του βυτιοφόρου πρέπει να είναι εντελώς άδεια, τόσο προτού όσο και μετά την παράδοση του πετρελαίου.
11.Τέλος, εάν και εφόσον τηρήσουμε τα παραπάνω και νομίζουμε ότι κάτι δεν πάει καλά, έχουμε δικαίωμα αμφισβήτησης και μπορούμε να γράψουμε πάνω στην απόδειξη παραλαβής τις λέξεις «ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ» και να ζητήσουμε την παρέμβαση οργάνωσης καταναλωτών, ή του υπουργείου Ανάπτυξης ή της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιαστε :